درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : علی

پژوهشگران امریکایی دریافتند کودکاني كه از پدران مسن‌تر متولد مي‌شوند، به علل ژنتیکی، بیشتر از سایرین عمر می‌کنند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان معتقدند با افزایش سن مردان، ساختار ژنتیکی اسپرم آنها تغییر می‌کند و باعث ایجاد کد دي ان ايي می‌شود که افزایش طول عمر را به همراه دارد.

نتایج این پژوهش که در جلسه مذاکره آکادمی ملی علوم منتشر شد، حاصل آنالیز DNA در 1779 جوان است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : علی

به گزارش خراسان ،اشتباه اول- افراط در مصرف مکمل ويتامينE: اين نوع ويتامين، از بروز سرطان ريه پيشگيري مي کند اما در صورت افراط در مصرف آن، ويتامين E به يک ضد آنتي اکسيدان تبديل مي شود و به دي...

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:46 ::  نويسنده : علی

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

ورزش کنید؛ نمرات بهتری بگیرید

محققان سوئدی براساس تحقیقات خود دریافتند: افزایش فعالیت بدنی محصلان به آنها در بهبود نتایج درسی کمک می کند.

محققان در تحقیقات خود بیش از 200 دانش آموز را به مدت 9 سال زیر نظر گرفتند.
محققان این دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کردند به گونه ای که برای یک گروه درسهای تربیت بدنی در طول پنج روز درهرهفته به همراه تمرین های بیشتر توازن و هماهنگی در نظر گرفته شد اما برای گروه دوم سطح عادی تمرین های بدنی در نظر گرفته شد.این تحقیقات نشان داد: 96 درصد دانش آموزان گروه اول نتایجی گرفتند که توانستند وارد دبیرستان شوند اما این میزان در باره گروه دوم 89 درصد بود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 22:40 ::  نويسنده : علی

 توصیه‌هایی برای ورزش كردن در فصل گرما

درحالی ‌كه طرفداران ورزش كردن در هوای آزاد و فضاهای سبز در این فصل از سال بیشتر می‌شود از سوی دیگر كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كه توجه به خطرات احتمالی تحرك بدنی شدید در هوای گرم امری ضروری است.


شبكه خبری تورنتونیوز در مقاله‌ای در این باره تاكید كرده است كه برای ورزش كردن در هوای گرم حتما باید توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

- نوشیدن مایعات زیاد را هرگز فراموش نكنید. از آنجا كه در این فصل هوا در فضای آزاد بسیار گرم‌تر می‌شود احتمال اینكه بدنتان آب بیشتری از دست بدهد افزایش می‌یابد و گاهی اوقات بدون اینكه خودتان متوجه باشید این اتفاق می‌افتد. همچنین ترجیحا از آب و نوشیدنی‌های بدون كافئین استفاده كنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : علی

خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

1- تا می توانید به پهلو بخوابید چراکه تا وقتی به پشت خوابیده اید کام نرم یا زبانتان به عقب رفته و مقاومت راه های تنفسی را افزایش می دهد. این امر سبب ایجاد صدای خروپف می شود و یا آن را تشدید می کند.

2- وزن خود را کم کنید چراکه افراد چاق به سبب داشتن میزان چربی بیشتر در گردن، فشار بیشتری را در مجرای تنفسی خود تحمل می کنند و در نتیجه بیشتر خروپف می کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : علی

ساعت و زمان مناسب برای حمام کردن

جام جم آنلاين: «استحمام» همانند بسياري از كارهايي كه در طول شبانه‌روز انجام مي‌دهيم، داراي آدابي مخصوص به خود است كه عدم رعايت آنها مي‌تواند مشكلاتي را براي فرد فراهم كند، اين موضوع تا حدي اهميت دارد كه حتي در دين اسلام نيز توصيه‌هاي فراواني براي آن شده است.

كشور گرم و خشك ايران در اين موقع از سال شاهد گرماي گسترده‌اي است و افراد براي حفظ نظافت بيشتر و حتي جلوگيري از گرمازدگي، بيش از ساير روزها از دوش و حمام استفاده مي‌كنند، ولي آيا همه ما استحمامي اصولي و درست داريم؟

دكتر علي حريرچي، پزشك عمومي در گفتگو با جام‌جم در اين‌باره معتقد است كه حمام و دوش آب سرد فقط براي نظافت نيست و براي تامين زيبايي و بهداشت امري ضروري است.

وي مي‌افزايد: بهتر است در بدو ورود به حمام، بتدريج زير دوش رفت تا تغييراتي در جريان خون ايجاد نشود
و حرارت متوسط آب بين 34 تا 37 درجه باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:35 ::  نويسنده : علی

توصیه‌هایی برمراقبت از پوست در طول شب

 به خاطر پوست‌تان طاقباز بخوابید

سکوت سنگین و حتی پرنزدن حشرات ریز در شب‌ها، آرامش را تداعی می‌کند؛ پیراهن خواب‌تان را می‌پوشید و در ملحفه‌های تمیزتان 7 تا 8 ساعتی جا خوش می‌کنید.‌ بسیاری از مردم خصوصا خانم‌ها عادت دارند قبل از خواب صورت‌شان را با محلول‌های پاک‌کننده تمیز کنند و بعد از پوشاندن پوست‌شان با لایه‌ای از مرطوب‌کننده به خواب شیرین سلام دهند.‌..

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:12 ::  نويسنده : علی

چند استفاده از شکر در درمان برخی از بیماری ها!

1- از شکر به عنوان یک درمان برای زخم ها استفاده کنید!

اگر یکی از نزدیکان شما برای مدتی طولانی بستری است و دچار زخم بستر شده است کمی شکر روی محل زخم شده بریزید . همچنین می توانید از شکر برای درمان زخم های پا و یا بریدگی های آن و دستها استفاده کنید قبل از اینکه باکتری ها باعث عفونت محل بریدگی شوند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:5 ::  نويسنده : علی

یک قانون جدید برای نوشیدن آب که لازم است همه بدانند!

قانون جدید: هر چقدر دوست دارید آب بنوشید!

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 23:2 ::  نويسنده : علی

سبک زندگی امروزه باعث میشود که ما از مواد غذایی استفاده کنیم که ارگانیک نیستند و در فرآیند آماده سازی آنها از افزودنی ها، نگهدارنده ها، طعم دهنده ها و مواد شیمیایی استفاده شده است. برخی از این مواد در بدن ما تجمع میکنند و تاثیراتی بر عملکرد بدن ما میگذارند. و اینجاست که بحث پاک سازی بدن از این مواد مطرح میشود. آیا تاکنون در این مورد چیزی شنیده اید و یا به فکر انجام آن افتاده اید؟ دکتر استفان میدلبرگ متخصص تغذیه در این خصوص میگوید: کسانی که میخواهند به پاک کردن بدن خود بپردازند باید بدانند که پاک سازی وسیله خوبی برای وزن کم کردن نیست و برای هر کسی هم مناسب نیست و بهتر است در این کار به این نکات توجه کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب